دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
دیدار خانم برقعی با مدیران اسلام آباد

حوزه/ سرکار خانم برقعی بر لزوم هم افزایی و همبستگی میان دانش آموختگان حوزه‌های علمیه جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و جامعة المصطفی العالمیه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم سیده زهره برقعی در دیدار جمعی از دانش آموختگان پاکستانی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها که به عنوان مدیر در مدارس علمیه خواهران مشغول فعالیت هستند، عنوان کرد: ما به پاکستان آمدیم تا براساس نیازهای شما برنامه ریزی کرده و به ارتقای مدارس و حوزه‌های علمیه خواهران کمک کنیم؛ زیرا هدف اصلی ما این است که سربازانی تربیت کنیم در ظهور حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف نقش داشته باشند.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به لزوم هم افزایی و همبستگی میان دانش آموختگان، اظهار داشت: امروز دشمن از زن به عنوان ابزار برای انحراف جامعه استفاده می‌کند و ما باید زن را الگوی تراز در تمدن نوین اسلامی معرفی کنیم.

وی افزود: جهان به زن به عنوان نماد مادی نگاه می‌کند، حال آنکه حوزه علمیه باید نماد اسلامی زن را به عرصه بکشاند و زن را به عنوان الگوی سوم یعنی الگوی تراز انقلاب اسلامی معرفی کند.

برقعی با اشاره به آیه شریفه «وَأَنْ لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَی؛ برای انسان جز حاصل تلاش او نیست»، تصریح کرد: ما آمدیم در کنار هم کمبودها و نواقص یکدیگر را جبران کنیم، بنابراین با تواضع و با کنار گذاشتن منیت‌ها می‌توانیم به رشد و تعالی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه بین جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و جامعة المصطفی العالمیه هیچ فرقی نیست، گفت: ما همانند یک خانواده باید دست در دست هم دهیم و برای تربیت طلبه تلاش کنیم.

در ادامه این جلسه، سرکار خانم افتخار یوسفی معاون آموزش و تربیت جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها به شرح نخبه گزینی پرداخت، همچنین مدیران مدارس علمیه به بیان ظرفیت‌ها و فعالیت‌های مدارس خود پرداختند و مشکلات و مسائل کاری خود را مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha